Tunnel GWK

Železniční tunel Große Wendlinger Kurve

Místo stavby:

Wendlingen am Neckar, Bádensko-Württembersko (D)

Investor:

DB Projekt Stuttgart Ulm GmbH

Služby B+S Nevrly:

vypracování prováděcí dokumentace (vnitřní opláštění tunelu)

Datum dokončení:

2026

Délka úseku:

1.600,0 m

Stavební metoda:

NRTM, stříkaný beton, ražení tunelu pod ochranou stropu zřízeného v předstihu
20230626_140613

Průběh realizace:

Jednokolejná trasa Wendlinger Kurve je součástí projektu Stuttgart 21 a vytváří spojení mezi novou železniční infrastrukturou do a ze Stuttgartu a železnicí v údolí řeky Neckar (Neckartalbahn) vedoucí ze směru Metzingen, Reutlingen a Tübingen.

Vzhledem k postupu výstavby a plánování nové trati a stávající Kleine Wendlinger Kurve byl projekt rozdělen na dva úseky: První část, která již byla jako hrubá stavba dokončena, zahrnuje smyčku do nové trati a její podjezd. Tento podjezd byl vybudován metodou ražení pod ochranou stropu zřízeného v předstihu, aby nebyla omezována výstavba nové trati. Druhý úsek zahrnuje tunel z nové trati Wendlingen-Ulm do smyčky mimo Neckartalbahn v Oberboihingenu, který má být vybudován ražbou hornickým způsobem.

Celková délka Große Wendlinger Kurve včetně její nadzemní části je zhruba 1600 m. Ražený tunel bude dlouhý přes 600 metrů, tunel, který byl vybudován metodou ražení pod ochranou stropu zřízeného v předstihu, měří 110 metrů.

Kontakt

Jsme otevření neustálému dialogu se všemi zúčastněnými a klade se zvláštní důraz na včasné zapojení klienta do rozhodovacího procesu. Máme zájem o vaše dotazy a připomínky. Kontaktujte nás!